Home Open trainingen Sales en Service Telefonische acquisitie en relatiebeheer
Telefonische acquisitie en relatiebeheer

Adviseur of acquisiteur?

Een klant heeft geen behoefte aan een verkoper! Een klant wil een serieuze gesprekspartner die hem of haar helpt met een probleem of uitdaging. Dit vraagt om een goede afstemming!

Een goede verkoper heeft dan ook meer nodig dan productkennis. Een goed beeld van de koopmotieven, vooronderstellingen en financiële armslag van de klant zijn essentieel. Om een vertrouwensrelatie op te bouwen moet u dus niet alleen productkennis hebben, maar ook een goede portie emotionele intelligentie en mensenkennis.

In de praktische training ‘telefonische acquisitie en relatiebeheer’ leren we u het juiste evenwicht te bereiken tussen ‘mens’ en ‘product’. Door het aanleren van diverse ‘mens’-gerichte vaardigheden bent u in staat meer uit uw klant te halen en een lange termijn relatie te realiseren. Prettig…. want het is makkelijker en goedkoper meer omzet uit een bestaande klant te halen dan om steeds nieuwe klanten te werven!

U als uitgangspunt

Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!

Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 5 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien. Tevens maken we tijdens deze training gebruik van een trainingsacteur en onze interne telefooncentrale voor het creëren van levensechte oefensituaties.

Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.

Resultaat

  • Inzicht in de eigen kwaliteiten
  • Versterken van de persoonlijke presentatie aan de telefoon
  • Betere aansluiting bij de behoeften van de klant
  • Met meer plezier en meer succes klanten binnen halen en behouden

Investering

  • € 450,- ex. BTW
    (open training)

Opzet

  • 1 dag van 2 dagdelen

Tijden

  • 9.00u - 17.00u

Groepsgrootte

  • Max. 5 deelnemers

Doelgroep

  • Verkopers
  • Relatiebeheerders
  • Key-accountmanagers
  • Directieleden

Aangeboden als

  • Open training
  • In-company-programma
  • Individuele coaching

Programma

Voor de training
  • Invullen persoonlijke vragenlijst
  • Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
  • (Telefonisch) intakegesprek met de trainer
Tijdens de training
  • Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
  • ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
  • Volledig verzorgde lunch
  • Simulatiegesprekken in onze TV-studio
  • Inzet van een trainingsacteur
  • Gebruik van onze interne telefooncentrale
  • Vastleggen doelstellingen voor de toekomst
Na de training
  • Ontvangst trainingscertificaat
  • Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
  • (Telefonische) nazorg
  • Individuele resultatenmeting
  • Rapportage aan de direct leidinggevende t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen

Inhoud van de training

Het belang van de "Ik-BV', bewustwording huidige en gewenste:
  • Presentatie en uitstraling als relatiebeheerder
  • Kwaliteiten en vaardigheden
Persoonlijke effectiviteit
  • ‘Leiding’ geven aan u zelf
  • Positief denken: denken in kansen en mogelijkheden
  • ‘Durf’ hebben uzelf te versterken
Relatiegerichte commerciële vaardigheden
  • 70% van uw resultaat haalt u uit uw non-verbale communicatie
  • Actief telefoneren en gesprekken voeren
  • Inleven in de gevoelens van de ander
  • Inspelen op de non-verbale signalen van de ander
  • Omgaan met emoties van de klant
  • Omgaan met ‘lastige’ gesprekspartners: klanttypologiën
  • ‘Aansluiting’ vinden bij uw gesprekspartner
Acquisitie
  • Kwalificeren van potentiële klanten (prospects)
  • Nadenken over doel, doelgroep en benadering
  • Relaties maken en onderhouden
Telefonische acquisitie en verkoop
  • Het maken van een goed (persoonlijk) telefoonscript
  • De voorbereiding van een telefoongesprek
  • Telefonisch een bezoekafspraak verkopen:
    uw prospect overtuigen tijd en energie te investeren in een persoonlijk onderhoud
  • Bondig en aantrekkelijk de 'meerwaarde' van uw product of dienst en uw organisatie presenteren
Het vervolg: de relatie onderhouden
  • Winstgroei door klantentrouw

Voor méér informatie kunt u contact met ons opnemen op 0318 - 541 941.
Wij staan u graag persoonlijk te woord!

Download als PDF

 
© 2018 Kleinveld Okkerse